5 pomysłów na zdrowe przekąski.

W sezonie jesienno-zimowym nasze ciało potrzebuje więcej składników odżywczych i witamin, niż w pełni lata. Dodatkowo długie wieczory potęgują ochotę na zjedzenie czegoś smacznego, a nie chcemy przecież niepotrzebnie się opychać. Zdrowe przekąski to sposób na dostarczenie ciału potrzebnych mu elementów, jednocześnie zaspokajając nasze kubki smakowe.

Dlaczego warto wybrać zdrowe przekąski?

Nawet jeśli nie jesteśmy na diecie, warto wybrać jest zdrowe przekąski ponad popularnymi, wysoko przetworzonymi produktami. Jakie są korzyści ze zdrowych przekąsek?
energia i moc do działania – nawet jeśli po zjedzeniu słodyczy otrzymamy chwilowy skok cukru we krwi, po chwili minie on i zostawi nas wyczerpanymi i chętnymi na więcej jedzenia. Nie stanie się to, jeśli zjemy coś zdrowego;
witaminy i składniki odżywcze – elementy tak ważne dla funkcjonowania ludzkiego organizmu, a których nie znajdziemy w słonych paluszkach ;
niezapomniane wrażenia smakowe – większość niezdrowych przekąsek smakuje identycznie, czy to jedynie słono, czy słodko.

Sezonowe warzywa i owoce

Oczywiście w zestawieniu przekąsek nie można pominąć najbardziej oczywistego wyboru, który wcale nie musi być nudny. Do warzyw świetnie nada się hummus lub jogurt naturalny, a owoce można zblendować na pyszny koktajl. Można również stworzyć zdrowe chipsy, susząc te produkty w piekarniku.

Siła zamknięta w kulkach energii

Maliny z własnej uprawyKulki energii to idealny przykład zdrowej przekąski, którą przygotować można już w kilka minut i to z przeróżnych składników. Dodać do nich można wszystko, co najbardziej lubimy, pod warunkiem oczywiście, że jest to zdrowe – orzechy, daktyle, nasiona chia, banany, jagody goji, kakao… W przypadku tych małych, pysznych przekąsek, ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Pieczona ciecierzyca

Absolutny hit dla fanów chrupiących przekąsek. Pieczona ciecierzyca z łatwością zastąpi chipsy czy popcorn, jednocześnie będąc idealnym, wegańskim smakołykiem. Ciecierzyca zawiera sporo białka, zdrowych węglowodanów, witamin i antyoksydantów. Czyni to z niej fantastyczny pomysł na przekąskę na filmowy wieczór.

Ciasteczka owsiane

Owoce leśne i własneJeśli nachodzi nas ochota na coś słodkiego, dobrze jest zrobić zdrową wersję popularnych ciasteczek owsianych. Cukier biały można zastąpić w nich miodem czy syropem z agawy lub całkowicie go pominąć, używając przejrzałych, słodkich bananów. Do takich ciasteczek można dodać całą moc zdrowych dodatków – orzechy, żurawinę, rodzynki, surowe kakao.

Batoniki musli

Najlepiej przygotować je samodzielnie. Kilka prostych składników, naturalne słodziki, krótki czas w piekarniku i już możemy cieszyć się wspaniałym przysmakiem. Takie batoniki musli świetnie nadadzą się na drugie śniadanie nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Dodadzą energii, a dzięki ich uniwersalności łatwo dopasować je do gustów każdego.

Dodaj komentarz